مدل‌های ارائه‌شده در این نمایشگاه‌ها باید همراه با فکر و ایده جدید باشد و نباید از مدل‌های غربی دنباله‌روی کند.

در نمایشگاه‌های مختلف پوشش باید مدل‌های متنوع با رعایت معیارهای اسلامی ارائه شود تا بتوان این مدل‌ها را جایگزین پوشش‌های نامناسب فعلی کرد.

در برگزاری نمایشگاه‌های پوشش ایرانی و اسلامی دو موضوع حفظ اصالت طرح‌ها یعنی توجه به هویت ایرانی، اسلامی و مقبولیت مدل‌های ارائه شده میان جوانان باید مورد توجه قرار بگیرد.

مدل‌ها و طرح‌های ارائه شده در نمایشگاه‌های پوشش ایرانی و اسلامی نباید از مدل‌های غربی دنباله‌روی کند. مدل‌های ارائه شده در این نمایشگاه‌ها باید همراه با فکر و ایده جدید باشد.

پذیرش و مقبولیت مدل‌های ارائه شده توسط زنان و دختران جوان باید مورد توجه قرار گیرد.

همچنین پس از برگزاری نمایشگاه‌های پوشش ایرانی و اسلامی باید بازخوردهای آن در جامعه مورد بررسی قرار گرفته این موضوع مشخص شود که چند درصد از افراد جامعه از مدل‌های ارائه شده استفاده می‌کنند.

اگر پس از بررسی‌های انجام‌‌شده مشخص شد که درصد قابل توجهی از طرح‌ها و مدل‌های ارائه شده در این نمایشگاه‌ها مورد قبول جوانان قرار نگرفته‌ است، باید در روش‌ ارائه طرح‌ها و الگوهای موجود تجدید نظر کرد؛ معتقدم با توجه به وضعیتی که هم‌اکنون در جامعه وجود دارد، موفقیتی از مدل‌های ارائه‌شده مشاهده نمی‌کنیم.

برخی از نمونه‌هایی که در نمایشگاه‌های پوشش ایرانی و اسلامی عرضه می‌شود، توسط برخی خانواده‌های مذهبی با استقبال کمی مواجه می‌شود.

به عنوان مثال چادر ایرانی پس از طراحی و عرضه به بازار مورد انتقاد و ایراد تعداد زیادی از خانواده‌های مذهبی قرار گرفت.

هم‌اکنون در برخی از کشورهای اسلامی پوشش‌هایی مناسب و زیبا مورد استفاده قرار می‌گیرد که در داخل کشور گرایش و تمایل برای استفاده از این پوشش‌ها به دلیل رنگ‌ و طرح‌ زیبای آنها وجود دارد و باید نسبت به این موضوع توجه داشت.

مهمترین موضوع در برپایی نمایشگاه‌های پوشش ایرانی و اسلامی، کار علمی و تخصصی بعد از برگزاری هر نمایشگاه است تا بررسی شود چند درصد از افراد جامعه از الگوها و طرح‌های ارائه شده در این نمایشگاه‌ها استفاده‌ می‌کنند.

ارائه الگوی مناسب یکی از چندین موضوعی است که می‌تواند در بهبود وضعیت حجاب و عفاف در جامعه تأثیرگذار باشد اما نباید از سایر موارد غفلت کرد؛ مشارکت دادن تولیدکنندگان لباس یکی از موضوعات مهم در بهبود وضعیت پوشش است چرا که نمی‌توان بدون توجه به تولیدکنندگان وضعیت پوشش را اصلاح کرد و در نهایت نیازمند حلقه‌های به هم پیوسته‌ای هستیم که بتوان الگوهای پوشش مناسب را در جامعه نهادینه کرد.